Σάββατο 23 Μαρτίου 2013

Falkenbach - Eweroun


Release date: 26.04.2013

Heralding the arrival of Falkenbach's sixth album "Åsa", the debut of these Heathen Metal pioneers with Prophecy Productions, the new song "Eweroun" will be released April 26th as a limited 7" vinyl single. With its epic atmosphere as well as the interplay of acoustic and metal elements, "Eweroun" marks the stylistic range to be expected of the new album following later this year. The single is limited to 500 copies and side B is adorned with an etching of the band's logo.

For more information please enter the labels page!

Συνέντευξη με την Runahild από τους Eliwagar στο 6 Τεύχος του Περιοδικού μας "Ιδεών Άντρον"






















1)Wassail αγαπητή Runahild! Χαίρομαι πολύ που σε έχουμε μαζί μας στο περιοδικό Ιδεών Άντρον. Ας αρχίσουμε την συνέντευξη με τις συνηθισμένες αλλά χρήσιμες πληροφορίες για όσους δεν γνωρίζουν εσένα και τη δουλειά σου. Δώσε μας το ιστορικό των Eliwagar.

Ξεκίνησα τους Eliwagar τον Δεκέμβριο του 2006 (στο Χειμερινό Ηλιοστάσιο) όταν έμενα ακόμα στο Lothringen (Γαλλία). Για πολύ καιρό ασχολούμουν με την Παλαιά Σκανδιναβική Παράδοση και τους μύθους της. Αλλά για κάποιους αινιγματικούς λόγους, εκείνη ακριβώς την εποχή αισθάνθηκα ιδιαίτερα γοητευμένη από τις βόρειες χώρες, και ιδιαίτερα την Ισλανδία/ Νορβηγία. Αυτό το ισχυρό πνεύμα των Βόρειων χωρών με ενέπνευσε εξαρχής. Εκείνη την εποχή ανακάλυψα επίσης τη Παραδοσιακή (folk) μουσική, χάρη στο συγκρότημα Faun (Γερμανία) και αγάπησα αυτόν τον τόσο αληθινό ήχο που είναι σε αρμονία με τον ρυθμό της Φύσης. Λαϊκά όργανα έπαιζαν οι πρόγονοί μας στα δάση μας, τα βουνά μας και δίπλα στη φωτιά. Ο ήχος του τυμπάνου των Σαμάνων ξυπνάει κάποιο αρχαίο αίσθημα συνδέοντας μας με το ποιοί είμαστε και τις ρίζες μας. Αυτός είναι για μένα ο καλύτερος τρόπος να απευθύνω Χαιρετισμό στους Θεούς και τις Θεές, τη δυνατή Φύση και τους Προγόνους. Μέχρι τον Μάρτιο του 2010 έπαιζα μόνη όλα τα όργανα και κυκλοφόρησα 3 συλλογές, αλλά μετά από εκείνη την ημερομηνία μετακόμισα στη Νορβηγία για να ζήσω σε ένα αγρόκτημα με τον Bjørn που έγινε ο κιθαρίστας της δημιουργίας μου. Τελικά μετακόμισα σε μια Βόρεια χώρα που μου έδωσε πρώτα από όλα την έμπνευση. Αυτή η έλξη μου για το Βορρά δεν είναι μόνο μια τάση, αλλά οφείλεται στο γεγονός πως οι εξ αίματος Πρόγονοί μου είναι εν μέρει Γερμανικής και Σκανδιναβικής καταγωγής και μεγάλωσα αναπτύσσοντας δεσμούς με τη Μητέρα Πατρίδα μου.

2) Πως θα περιέγραφες, όχι μόνο την μουσική, αλλά και ολόκληρη την ιδεολογία πίσω από τους Eliwagar?

Πρεσβεύουμε καταρχήν το «πίσω στη Φύση», όχι μόνο πνευματικά, επιστρέφοντας στην Αρχαία Πολυθεϊστική Λατρεία, αλλά και ως τρόπο ζωής - να ζεις δηλαδή στην εξοχή. Αυτό θέλω να πω μέσα από τη μουσική μου. Πίσω στη Φύση σημαίνει να δημιουργήσεις έναν αληθινό δεσμό με τη Γη, να καλλιεργείς τα λαχανικά τα φρούτα σου, να πηγαίνεις για ψάρεμα ή κυνήγι, να ζεις με τις εποχές… Σημαίνει να κατανοείς τις αληθινές αξίες της ζωής που δεν είναι το κέρδος, τα χρήματα, ή η σταδιοδρομία, αλλά η Αγάπη για τη Μητέρα Πατρίδα, την οικογένεια και τους φίλους. Να δεις τα λαχανικά να μεγαλώνουν και να πάρεις φρέσκα τρόφιμα από τον κήπο σου, είναι ένα δώρο της Φύσης, απείρως πολυτιμότερο από τα μετρητά που θα σου δώσει το αφεντικό σου, ενώ η αγάπη και η φροντίδα που σου δείχνουν η οικογένεια και οι φίλοι σου είναι πολυτιμότερα από μια μοναχική ζωή με πολλά νούμερα στον τραπεζικό λογαριασμό σου. Ο Παγανισμός είναι  Λατρεία της Φύσης, και για μένα λοιπόν σημαίνει επίσης να ζω με τη Φύση. Η πνευματικότητα αυξάνεται στη εκεί, με την ανατολή του Ηλίου και το λυκόφως, μέσα στο βαθύ δάσος, στις κορυφές των βουνών ή στο τραγούδι ενός ποταμού. Οι Eliwagar απεικονίζουν όλες αυτές τις ενέργειες και τα Πνεύματα.

3) Πόσο σημαντική είναι η Παράδοση για σένα; Τι θα απαντούσες σε εκείνους που ίσως πουν ότι οι Παραδόσεις και ιδιαίτερα οι Παγανιστικές είναι νεκρές και αχρείαστες στη σύγχρονη εποχή μας;

Οι Παραδόσεις είναι πολύ σημαντικές επειδή αντιπροσωπεύουν τη γνώση που απέκτησαν οι Πρόγονοί μας μέσα από την εμπειρία τους. Δεν νομίζω πως οι Παραδόσεις και οι Παγανιστές είναι νεκροί ή πεθαμένοι σήμερα, επειδή στο σήμερα χρειάζονται περισσότερο από ποτέ, και νομίζω πως στην πραγματικότητα αυξάνονται. Ζούμε πραγματικά σε μια εποχή χάους, αλλά η Ευρώπη έχει περάσει πολλά σκοτεινά χρόνια παλαιότερα, και ο Παγανισμός επιβίωσε περνώντας μέσα από αυτά. Η σημερινή είναι μια νέα μάχη που θα φέρει μια Νέα Αυγή.

4) Είσαι σε επαφή με αυτό που ονομάζεται γενικά «Παγανιστική μουσική σκηνή»; Επίσης τι σε εμπνέει στις δημιουργίες σου;

Δεν είμαι σε επαφή με τη «σκηνή», μόνο με μερικούς φίλους από την Ευρώπη που παίζουν μουσική συνήθως για φίλους. Δεν έχω κατορθώσει ακόμα να έρθω σε επαφή με Παγανιστές μουσικούς από τη Νορβηγία. Η παγανιστική σκηνή εδώ είναι σχεδόν ανύπαρκτη, έχει αλλοιωθεί η χώρα από τα χρήματα και το πετρέλαιο. Σχετικά με αυτήν τη «σκηνή» σέβομαι περισσότερο τις Σλαβικές χώρες. Υπάρχουν τόσα πολλά συγκροτήματα εκεί με πραγματικά «παγανιστικό» ήχο και πραγματικό δεσμό με τις Παλαιές Παραδόσεις της Φύσης… Όταν βλέπω εκατό άτομα μαζεμένα γύρω από μια φωτιά για το Θερινό Ηλιοστάσιο, να χορεύουν, να παίζουν τύμπανα, να έχουν στεφάνια από λουλούδια στο κεφάλι τους, ονειρεύομαι να τα πραγματοποιήσουμε και εμείς εδώ (τουλάχιστον ποτέ δεν άκουσα για κάτι παρόμοιο). Εδώ θα δεις μάλλον μερικούς ανθρώπους με μπλούζες dark metal να μεθούν στο δάσος και να μην ξέρουν πραγματικά το γιατί. Και αυτό το πνεύμα απεικονίζεται στη μουσική, όπου ενώ μπορείς να αισθανθείς το Χαιρετισμό στον Ήλιο ή τη Φύση στη σλαβική μουσική, αντίθετα ακούς μόνο έναν σταθερό βρυχηθμό σε ηλεκτρικό ήχο στα περισσότερα από τα δυτικοευρωπαϊκά συγκροτήματα. Δεν είμαι εναντίον όλων των συγκροτημάτων και σίγουρα όχι εναντίον της ίδιας της metal μουσικής, αλλά όταν ένα συγκρότημα που εμπνέεται άμεσα από τη Φύση παίζει μουσική, σίγουρα απαντάει σε ολόκληρο στο πνεύμα σου. Στις «πλούσιες» ευρωπαϊκές χώρες, οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν χάσει τη σύνδεσή τους με τη Φύση, καθώς τους έχει απομακρύνει από το Άγριο η άνεση και η «ασφάλεια» της ζωή τους.

5) Ο Πολυθεϊσμός/ Παγανισμός, ή όπως αλλιώς και αν τον ονομάσεις, φαίνεται πως αυξάνεται αριθμητικά στην Ευρώπη. Είναι κατά την άποψή σου ένα σύμπτωμα ενός κόσμου που πεθαίνει και θα εξαφανιστεί εάν η Ευρώπη βρει μια διέξοδο για την καθημερινή ζωή της (τα οικονομικά της), ή είναι μια πλήρης και δίκαιη επιστροφή του φυσικού τρόπου ζωής; Πως θα απαντούσε ένας καλλιτέχνης σε αυτό;

Νομίζω πως είναι λίγο και από τα δύο. Σε εποχές χάους όπως σήμερα, όπου όλα εκείνα στα οποία βασίζονταν οι άνθρωποι καταρρέουν, ο κόσμος αρχίζει να αναρωτιέται για το νόημα των πραγμάτων και της ύπαρξης, και προσπαθούν να επιστρέψουν σε ασφαλέστερες αξίες. Όταν ξέρεις πως ίσως δεν πάρεις χρήματα τον επόμενο μήνα για να ταΐσεις την οικογένειά σου, πρέπει να βρεις μια λύση: να μετακομίσεις στην επαρχία ή να αποκτήσεις ένα μικρό κομμάτι γης για να καλλιεργήσεις  τα τρόφιμά σου. Οι άνθρωποι μαθαίνουν ξανά να ζουν με τους άλλους σε μια Κοινότητα, όχι απλά να μισούν τους γείτονες ή να τους αγνοούν, αλλά βοηθώντας ο ένας τον άλλο. Εμφανίζονται όλο και περισσότερες κινήσεις όπως η WWOOF (παγκόσμιες ευκαιρίες για οργανικά αγροκτήματα).
Ως καλλιτέχνης, εύχομαι να μπορέσω να εμπνεύσω τους άλλους ή να τους ανοίξω τα μάτια σε κάτι που δεν ήξεραν, ή σε κάτι που ονειρεύονταν χωρίς να τολμούν να προσπαθήσουν από το φόβο της αποτυχίας ή επειδή οι γύρω τους έλεγαν τρελούς. Και εμένα με έχουν αποκαλέσει έτσι, και κανένας δεν με υποστήριξε πραγματικά εμένα στο όραμά μου, να ζω από τη γη, ελεύθερη στη Φύση, αλλά το έκανα επειδή έχω απόλυτη πεποίθηση σε αυτό.

6) Ποια είναι τα μελλοντικά σχέδια των Eliwagar; Θα κυκλοφορήσετε κάτι νέο; Δώσε μας οποιαδήποτε πληροφορία μπορείς.

Δουλεύουμε αυτήν την περίοδο τη νέα συλλογή μας. Δεν είμαστε σίγουροι ακόμα εάν θα κάνουμε ένα ακουστικό CD και ένα folk metal, ή μόνο ένα με κομμάτια και από τα δύο. Έχουμε ήδη συνθέσει τραγούδια, πρέπει μόνο να αποφασίσουμε πάνω σε αυτά και να τα ηχογραφήσουμε.

7) Τώρα μια ερώτηση παγίδα! Πως θα απαντούσες στα παρακάτω;
Πρώτον, στην Ελλάδα έχουμε την Hildr Valkyrie, η οποία είναι Γυναίκα Εθνικός καλλιτέχνης της Ελληνικής «σκηνής» και από τη Γαλλία είσαι εσύ. Υπάρχουν πιθανότητες συνεργασίας των δύο σας; Δεύτερον, μια ερώτηση που κάνουμε πάντα σε όλους τους καλλιτέχνες από τους οποίους παίρνουμε συνέντευξη(και έχουμε τον λόγο μας..).
 Ας υποθέσουμε πως γίνεται ένα Παγανιστικό φεστιβάλ –όχι μόνο μουσικό– μια πραγματική Παγανιστική Γιορτή στην Ελλάδα. Θα θέλατε να πάρετε μέρος εάν –επαναλαμβάνω, εάν– αυτό κάποτε πραγματοποιούνταν;

Πάντα υποστήριζα την Hildr Valkyrie και τη δουλειά της. Θα ήταν πολύ ωραίο να συνεργαστώ μαζί της. Έχει παίξει μάλιστα σημαντικό ρόλο στη μουσική μου, με βοήθησε πολύ στην αρχή με το μουσικό πρόγραμμα που ήταν κάτι εντελώς άγνωστο σε μένα, οπότε την ευχαριστώ πολύ!
Επίσης θα θέλαμε οπωσδήποτε να πάρουμε μέρος σε ένα τέτοιο γεγονός, εάν καταφέρουμε να φύγουμε από την φάρμα, χαχαχα. 

8) Μπορείς να επιλέξεις και να μας διηγηθείς ένα Μύθο από τη Μυθολογία των προγόνων σου που συγκίνησε πραγματικά την ψυχή σου; Οι μύθοι των Γαλατών είναι ως επί το πλείστον άγνωστοι στους Έλληνες… δυστυχώς.

Λυπάμαι αλλά δεν μπορώ να πω Γαλατικούς μύθους καθώς προέρχομαι από ένα μέρος που έχει περισσότερο Γερμανική Μνήμη παρά Κέλτικη, και ακόμα κι αν να έχω κάποιους Κέλτες Προγόνους, αισθάνομαι σίγουρα πολύ περισσότερο συνδεμένη με τη Γερμανική/Σκανδιναβική κληρονομιά μου. Μάλιστα γεννήθηκα κοντά στην περιοχή που γέννησε έναν μεγάλο μύθο, εκείνον της Brünnhildr του Sigfried και του χρυσού των Nibelungen, ένα μύθος που είναι γνωστός τόσο στη Γερμανία όσο και τη Σκανδιναβία. Έμενα λίγες μόνο ώρες μακριά από τον ποταμό Ρήνο, στου οποίου το ρεύμα λέγεται πως είναι κρυμμένος ο χρυσός… Αισθάνομαι αρκετά συνδεμένη με την Brünnhild και μάλιστα το πραγματικό όνομα μου, Brenda, προέρχεται από το Brünnhild.
Για εκείνους που δεν ξέρουν το μύθο, η Brünnhild υπήρξε μία εκπεσούσα Βαλκυρία, καταραμένη επειδή κάποτε επέλεξε να δώσει τη νίκη σε εκείνον που αγαπούσε παρά να ακολουθήσει τη διαταγή που της δόθηκε. Έτσι τιμωρήθηκε να κοιμηθεί στη γη στη μέση ενός κύκλου από φωτιά, και θα κοιμόταν μέχρι τη στιγμή που ένας γενναίος άντρας θα διέσχιζε τη φωτιά για να την ελευθερώσει. Μόνο ο Sigfried το κατόρθωσε. Ήταν γιος βασιλιά, αλλά τον μεγάλωσε ένας σιδηρουργός, και πήγε να σκοτώσει έναν δράκο που βρισκόταν σε μια σπηλιά φυλάσσοντας το θησαυρό του που ονομάζεται «χρυσός των Nibelungen. Αυτός ο χρυσός έπρεπε να παραμείνει άθικτος, επειδή πρώτος τον έκλεψε ένας νάνος από τον Odin και τον Loki, και αυτός ο νάνος έριξε μια κατάρα σε ένα ειδικό δαχτυλίδι που αντιπροσώπευε όλο το θησαυρό. Αυτό το καταραμένο δαχτυλίδι πήρε μαζί του ο Sigfried και το έδωσε στην Brünnhild όταν την συνάντησε, και αυτό επεφύλαξε και στους δύο μια τραγική μοίρα…

9) Ένας καλλιτέχνης έχει εσωτερική όραση που μπορεί να δει πέρα από εκείνα που βλέπει ένας συνηθισμένος άνδρας ή γυναίκα. Πού βλέπεις τους Θεούς και τις Θέαινες μέσα στις ζωές μας;

Τους βλέπω στο λαμπρό Ήλιο που ζεσταίνει τη Γη, στο καθαρό νερό από τις πηγές των βουνών ή στις βαθιές λίμνες, στη γη που μας φέρνει θαυμάσια δώρα, στον αέρα που σκορπά τους σπόρους μακριά ή φυσά δυνατά όπως τα Πνεύματα των Προγόνων μας. Είναι εκδηλώσεις της Φύσης και του Κόσμου, δεν είναι τα πάντα μόνο ύλη. Όπως και εμείς, οι άνθρωποι, έχουμε ένα σώμα που απεικονίζει το πνεύμα μας στον υλικό κόσμο. Είναι Ενέργειες.

10) Σε ευχαριστώ πολύ που βρήκες χρόνο να μας μιλήσεις. Παρακαλώ στείλε το μήνυμά σου στους Έλληνες αναγνώστες μας. Οι τελικές λέξεις είναι δικές σου.
Πίστη, Παράδοση, Οικογένεια! Πολυθεϊστική Περηφάνια!

Σε ευχαριστούμε πολύ για την πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη, για τη Τιμή, το ενδιαφέρον και την υποστήριξη! Κρατήστε την Αρχαία πίστη των Προγόνων σας, αγαπήστε και υπερασπιστείτε τη Μητέρα Πατρίδα σας και τους θησαυρούς της. Η καιροί είναι σκοτεινοί, αλλά πρέπει να μεταφέρουμε παρακάτω, στην επόμενη γενιά, το πολυθεϊστικό πνεύμα μας. Οι Πρόγονοί μας δεν υποχώρησαν ποτέ, επιζήσαμε του χριστιανισμού, της ιεράς εξέτασης, και πολύ περισσότερων ακόμη. Δεν είναι η ώρα να τα παρατήσουμε . Μετά από  το σκοτάδι έρχεται το Φως, και μετά από κάθε νύχτα Ανατέλλει η Αυγή. Heilsa!!!

Interviewing Runahild from Eliwagar for the Ideon Antron Online Magazine No 06






















1)Wassail Dear Runahild! I am very happy to have you here with us in our magazine “Ideon Antron”.  Let’s start our interview with the usual but always needed information for those who does not know you yet and your work! Give us a history of Eliwagar.


I started Eliwagar back in December 2006 (in the winter solstice) then when I was still living in Lothringen (France). I had for a long time been into the old Nordic nature lore and mythology. But for some mystical reasons, at that special time I felt particularly attracted to the northern countries, and especially to Iceland/Norway, this is the strong spirit of the north lands that inspired me first of all. At that time I also discovered folk music thanks to the band Faun (Germany) and loved this true sound really in harmony with the nature’s beat. Folk instruments have been played by our ancestors in our forests, our mountains and by the fire, the beat of the shaman drum awakes some ancient feeling connecting us to who we are and to our roots, this is the best way for me to hail the Gods and Goddesses, the mighty nature and the ancestors. Until March 2010 I was alone to play all instruments and released 3 albums, but after that date I moved to Norway to live in a farm with Bjørn who became guitarist of my project. I finally moved to a northern land that gave me inspiration in the first place. This attraction to the north is not about a trend, but because of my bloodline being partly Germanic and Nordic and my growing bound with my motherland.



2) How would you describe, not only the music but also the whole concept behind Eliwagar?


It’s first of all “back to nature”, not only spiritually with the ancient pagan faith, but also as a lifestyle – to live in the countryside. This is what I want to tell about through my music. Back to nature is about getting a true bound with the land, growing your own vegetables/fruits, going for fishing or hunting, living with the seasons… It’s about understanding the true values in life which are not about profit, money, career, but which are about love for the motherland, for the family and friends. Seeing vegetables growing and getting your own fresh food from the garden is a gift from nature, much more precious than cash from your boss, and the love and care your family and friends show is much more valuable than a lonely life with many numbers on your bank account.

Paganism is a nature faith, and for me it means also to live with nature. The spirituality grows in the nature, with the sun rise and the twilight, in the deep forest, on the top of the mountains or with the song of a river, Eliwagar reflects all these energies and spirits.


3) How important is Tradition for you? How do you respond to those who may tell that Traditions and especially Pagan are dead and unneeded to these modern times?



Traditions are very important in the way that they represent knowledge gained by our forefathers by experience. I don’ think traditions and pagans are dead or are dying today, because it is today more than ever needed, and I think it’s actually rising. We are indeed living in a time of chaos, but Europe has had many other dark times before, and through all them did paganism survive, today is just a new fight that will bring a new dawn.


4) Are you in contact with what we generally call the “Pagan music scene”? (If yes please tell us way you achieve that, if no why you choose not to), and also what does inspires you to create?


I am not in contact with this scene, only with a few friends around Europe who play music mostly for their friends. I haven’t managed yet to get in contact with pagans musicians in Norway. The pagan scene here is nearly inexistent, this country is too spoiled by money and oil. When it comes to such scene I have much more respect for the Slavic countries, there are so many bands out there with a real “pagan” sound and real bound to the old nature traditions… When I see they are hundred around a fire for a summer solstice, dancing, playing drums, having crones of flower on their head, I dream we could find this too over here (at least never heard about it). But here it will be more a few people with dark metal shirts and getting drunk in the forest they don’t really know why. And such spirit is reflected in the music, where you can feel a mighty hail to the sun or the nature in Slavic music, you hear just a constant growling on only electric sound with most of the west European bands. I am not against all bands, and not against metal itself, but when a band directly inspired by nature plays music, it’s definitely responding in your whole spirit. In the “rich” European countries, most people have lost their connection to nature, taken away from the wild by the comfort and security their life bring them.


5) Heathenism, Paganism, however you call it seems to grow in numbers in Europe.
 Is it by your opinion a symptom of a dying world that will vanish if Europe finds a way out on daily living (financial), or it is a full and just return of the natural way of living?
 How could an artist respond to that?


I think it’s a bit of both. In time of chaos like today, where everything people counted on is falling down, people start wondering about the meaning of things and existence, they also try to go back to safer values. When you know you might not get money next month to feed yourself and your family, you must find a solution: going to the countryside or just having a small piece of land to grow your own food. People also re learn to live with others as a community, no more just hate your neighbors or ignore them, but helping each other. There are more and more movement like WWOOF (world wide opportunities on organic farms) that are rising.

As an artist, I wish I can inspire others or open their eyes on something they didn’t know about, or maybe dreamt about without ever daring to try by fear of failure or because people around call them crazy. I have myself been called that way, and no one really supported me with my vision, living off the land, free in the nature, but I made it because I have strong conviction in it.


6) What are the future plans for Eliwagar? Are you going to release something new? Any information that you can give us?


We are working currently on our new album. We are uncertain yet if we will make both an acoustic cd and a folk metal one, or just one with a bit of folk and folk metal.  We already have songs, we just need to think over this project and record them.


7) Now a tricky question! How would you respond to the following things?
First, in Hellas, we have Hildr Valkyrie which is the Female Heathen artist of the Hellenic “scene” and in France is you. Are there any possibilities for collaboration between you two?
Second,  a question that we always ask every artist we interview, suppose there is a Pagan Fest-not only musical- a true Pagan Fest in Hellas, would you like to participate if, I say if, this ever happens?


I have always supported Hildr Valkyrie and her work, and that would definitely be nice to work together with her. She has actually a role to play with my music, she helped me a lot in the very beginning with music program which was totally unknown to me, so a big thanks to her! ;)

We would also be interested to participate to such an event, definitely if we can get away from the farm. hehe



8) Can you choose and tell us a Tale from your Forefathers Mythology that has made your soul really move? The Gaul’s Myths are really unknown to Hellenes…sadly).


Well, sorry I cannot tell about tales from Gaul, I come from a place that has more a Germanic culture than a celtic one, and even if I might have some celtic ancestors, I definitely feel much more connected to my germanic/Nordic heritage. I actually was born close to a place that gave birth to a great legend, the one of Brünnhildr and Sigfried and the gold of the Nibelungen, a legend both known in Germany and Scandinavia. I was living a few hours from the Rhine river, where the gold is told laying somewhere hidden in the stream… I feel quite connected to Brünnhild and as a matter of fact my real name “Brenda” comes from Brünnhild.

For those who do not know the legend though, Brünnhild was a fallen Valkyrie, cursed because one time she choose to give victory to a man she loved instead of following the order given to her. So she was put to sleep back on earth in the middle of a circle of fire, and she would sleep until a man brave enough would cross this circle of fire to free her. Only Sigfried succeeded. He was son of a king, but raised by a blacksmith, and he came to kill a dragon who was lying in a cave, keeping his treasure that is called the gold of the Nibelungen. This gold should have remain untouched, because it was first of all stolen from a dwarf by Odin and Loki, and the dwarf cast a curse on a special ring that is representing all the treasure. This cursed ring Sigfried took it with him and gave to Brünnhild when he first met her, which destined them both to a tragic fate…


9) An artist has inner sight that can look beyond the places an ordinary man or woman can see. Where do you see the Gods and Goddesses through our lives? (This is a poetical Question and not only!)


Well, I see them in the shining sun warming the earth, in the clear water from the mountain stream or in the deep lakes, in the earth bringing us wonderful gifts, in the wind spreading the seeds away or blowing strong like the spirits of our ancestors. They are manifestations of nature and universe, not everything is just matter; just like we, humans, we have a body reflecting our spirit in a material world. They are energies.


10) Thank you so much for your time to speak to us. Please send your message to our Hellenes readers. The final words are only for you! Faith, Folk, Family! Heathen Pride!


Thank you very much for the very interesting interview, for the honour, interest and support! Keep the ancient faith of your ancestors, love and defend your motherland and her treasures. Times are dark, but we must bring further and to next generation our pagan spirit, never our forefather gave up, we survived Christianity, inquisition, and so much more, it’s no time to give up now, after all darkness comes the light, and after every night rise the dawn. Heilsa!!!

Συνέντευξη με τον Loic απο Belenos στο 6 Τεύχος του Περιοδικού μας "Ιδεών Άντρον"



Λίγοι ασχολούνται με τους Γάλλους καλλιτέχνες μουσικούς στην Ελλάδα, αν και Παραδοσιακά οι επαφές ανάμεσα στις δύο χώρες είναι αρκετές και οι Δεσμοί ισχυροί. Έτσι αποφασίσαμε να ωθήσουμε λιγάκι τις καταστάσεις και να παρουσιάσουμε (άλλον) ένα Γάλλο καλλιτέχνη, ολιγόλογο μα ουσιαστικό στις τοποθετήσεις του, που χρόνια τώρα διατηρεί ένα πολύ χαμηλό προφίλ. Όπως θα έχετε προσέξει πολλές φορές οι ερωτήσεις που απευθύνουμε σε όλους τους καλλιτέχνες και ιδιαίτερα τους μουσικούς κινούνται σε συγκεκριμένες κατευθύνσεις. Αυτό το επιλέξαμε εσκεμμένα μιας και μας ενδιαφέρει περισσότερο η γνωριμία των αναγνωστών που τυχόν δεν είναι εξοικειωμένοι με αυτή τη μουσική σκηνή, και αποφεύγοντας-για την ώρα- να εισχωρούμε σε συζητήσεις που είναι για πιο γνώστες των λεπτομερειών.
Με χαρά λοιπόν εντοπίσαμε την ψυχή των
Belenos, τον Loic, ο οποίος δείχνει ανεπηρέαστος από κούραση μέσα στα χρόνια και πάντα με φρέσκιες νότες να προσφέρει στους ακροατές του.
Pagan Hellas, Pagan France, Alliance!




·         Ας αρχίσουμε με την κλασική ερώτηση! Μπορείς να μας δώσεις την ιστορία  των Belenos από την αρχή τους μέχρι σήμερα;

Ίδρυσα τους Belenos στα τέλη του 1995, δηλαδή 16 χρόνια πριν. Άρχισα ως συγκρότημα ενός ατόμου. Πολλές φορές με πλαισίωναν μουσικοί που έπαιζαν στο συγκρότημα για τις ζωντανές συναυλίες αλλά σήμερα είμαι μόνος μου και ηγούμαι του συγκροτήματος. Παίζω αυτό που μπορούμε να ονομάσουμε black metal σε Σκανδιναβικό ύφος αλλά με περισσότερους κέλτικους τόνους ώστε στην πραγματικότητα παίζω Κελτικό black metal. Ζω στην Βρεττόνη, μια περιφέρεια της βορειοδυτικής Γαλλίας. Μέχρι σήμερα έχω ηχογραφήσει 7 συλλογές και γράφω νέο υλικό για το επόμενο που πρέπει να κυκλοφορήσει στις αρχές του 2013.

·         Έχεις επαφή με την Γαλλική παγανιστική μουσική σκηνή, ή είναι ένα ταξίδι που κάνεις μόνος σου;  

Υποθέτω πως η Γαλλική παγανιστική σκηνή έχει αρκετά συγκροτήματα. Ξέρω κάποιους όπως οι Bran Barr και οι Nydvind, και άλλους που είναι νεότεροι και ακολουθούν το folk metal, όπως οι Nightcreepers. Αλλά εάν συγκρίνεις τη Γαλλία με τη Φινλανδία, υπάρχει ένα τεράστιο χάσμα μεταξύ των δύο σκηνών. Κάποιοι όπως οι Aes Dana είναι ανενεργοί, κάποιοι άλλοι είναι σχεδόν άγνωστοι. Αισθάνομαι ότι είμαι  μοναχικός τύπος σε ένα τέτοιο ταξίδι..

·         Μπορείς να μας πεις για το άλμπουμ Yen Sonn Gardis? Διάβασα πως οι στίχοι είναι στη Βρετονική γλώσσα. Πως το σκέφτηκες; Ακολούθησες το ίδιο σκεπτικό με άλλα συγκροτήματα που θέλουν να γράψουν στίχους στη μητρική τους γλώσσα -κάτι που έγινε σχεδόν «του συρμού»- ή υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος;

Τραγουδώ στα Βρετονικά επειδή είναι πρωτότυπο. Τραγουδούσα στα γαλλικά από το 1995 και ήταν αρκετά περίεργο και τολμηρό ενώ έμοιαζε να μην ταιριάζει με το γενικότερο ύφος. Σήμερα, έχει γίνει σχεδόν κανόνας, είναι συνηθισμένο να φωνάζεις και να γρυλίζεις στα γαλλικά. Έτσι αποφάσισα να υπερβώ αυτό που έχει γίνει κανόνας και να δοκιμάσω κάτι ασυνήθιστο: να αλλάξω τη γλώσσα που τραγουδώ με κάποια που δεν είναι ιδιαίτερα κατανοητή στη χώρα μου. Τα βρετονικά είναι μια περιφερειακή γλώσσα που μιλάνε μόνο 200.000 άνθρωποι. Πολύ λιγότεροι από όσους μιλούν ισλανδικά!!! Δούλευα για πολύ καιρό αυτήν την ιδέα επειδή η αλλαγή της γλώσσας είναι σαν να μαθαίνεις να παίζεις ένα νέο όργανο. Είναι πειραματισμός και σου δίνει έναν ακόμα στόχο για να δημιουργήσεις κάτι νέο. Από όσο γνωρίζω κανένα Γαλλικό συγκρότημα δεν χρησιμοποιεί την βρετονική γλώσσα και κανένας δεν γνωρίζει κάποιο τέτοιο συγκρότημα.

·         Κατά τη γνώμη μου οι Belenos θα μπορούσαν να είναι πολύ ψηλότερα στη μουσική σκηνή. Ήταν δική σου απόφαση να μην κυνηγήσεις ευκαιρίες έξω από τη Γαλλία; Για παράδειγμα, είδα ότι πολλοί φίλοι στην Ελλάδα δεν γνώριζαν το έργο σου, αλλά το βρήκαν πολύ ενδιαφέρον όταν το άκουσαν!

Οι Belenos είναι αρκετά γνωστοί στη Γαλλία αλλά όχι πολύ πιο έξω. Είναι επιλογή μου να στέκομαι στα «παρασκήνια» ενώ πολλά άλλα συγκροτήματα επιδεικνύονται για να αντισταθμίσουν τη φτωχή ποιότητα των συνθέσεών τους. Μην ξεχνάς τις δισκογραφικές εταιρείες και το ρόλο που διαδραματίζουν, κάποιες από αυτές υποστήριξαν μόνο το συγκρότημά μου. Είναι πολύ δύσκολο να γίνεις γνωστός στο εξωτερικό όταν τα πράγματα είναι όπως τα περιέγραψα.
Θα ήθελα να προσθέσω κάτι ακόμα. Οι Belenos ανήκουν στην πολύ μικρή παγανιστική metal σκηνή μαζί με τους Drudkh και Temnozor. Εάν αφιερώσεις λίγο χρόνο για να κάνεις μια έρευνα στο διαδίκτυο θα παρατηρήσεις ότι αυτή η σκηνή είναι κάπου ανάμεσα στο παραδοσιακό black metal και το folk metal και παραμένει ένα αρκετά περιθωριακό ύφος. Επομένως δεν είναι μια μόδα και ελπίζω πως δεν θα είναι! Γι’ αυτό οι Belenos δεν είναι πολύ γνωστοί πέρα από τα σύνορα.

·         Ως πολυθεϊστής ο ίδιος, με αγγίζουν πολύ τα τραγούδια που ακούω όταν βγαίνουν από την Παράδοση και την Παλαιά Πίστη. Νομίζεις πως οι αξίες αυτής της εποχής έχουν πια ξεχαστεί ή έχεις την πεποίθηση ότι για άλλη μια φορά η Αναγέννηση θα προέλθει από τις ίδιες ρίζες όπως μερικούς αιώνες πριν; 

Το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι οι σύγχρονες αξίες μας στέκονται στο κενό, στα εικονικά «μετρητά». Κοίτα την Ελλάδα, αυτό ακριβώς συμβαίνει εκεί, αλλά ούτε η Γαλλία είναι πλήρως προστατευμένη. Όλοι και όλα έχουν γρήγορους και έντονους ρυθμούς. Η παγκοσμιοποίηση είναι μία αίρεση, πάντα έτσι σκεφτόμουν, είναι ένα κακό αντίθετο με τη Φύση, καταστρέφει τη Φύση και χωρίς Αυτήν δεν είμαστε τίποτα, Της οφείλουμε τα πάντα. Αυτός ο κόσμος χάνεται σε έναν εξαιρετικά περίπλοκο λαβύρινθο από τον οποίο θα είναι δύσκολο να βγει. Έτσι προτιμώ το παρελθόν και με εντυπωσιάζουν περισσότερο οι αυτάρκεις πολιτισμοί που σέβονταν την αρμονία που δίνει η Φύση. Απλά δεν μπορώ να αντέξω αυτές τις άσχημες πόλεις που ξεφυτρώνουν και καταστρέφουν όπως στα σενάρια καταστροφής. Είναι εντελώς αποκρουστικές! Για μένα, να είσαι Παγανιστής και αβάπτιστος σημαίνει να αρνείσαι κάθε μονοθεϊστική θρησκεία που είναι κυρίαρχη. Έχει να κάνει με τον αυτοσεβασμό σου και το σεβασμό στη Φύση, να είσαι τελείως ελεύθερος να ευτυχίσεις και να ζήσεις μια ποιοτική ζωή.

Θυμάμαι τον εαυτό μου έφηβο (είμαι 33 σήμερα) όταν ήταν πραγματικά δύσκολο να βρεις νέες κυκλοφορίες και να ακούσεις νέα συγκροτήματα. Τότε τα συγκροτήματα, οι στίχοι, τα ρούχα μας, είχαν πραγματική σημασία. Σήμερα απλώς ανοίγεις το pc και ακούς μουσική. Θεωρείς πως αυτό «σκοτώνει» την αίσθηση του ακροατή; 
 
Ανήκω στην ίδια γενιά με σένα και συμφωνώ. Το διαδίκτυο είναι μια σημαντική ανακάλυψη και είναι μια θετική αλλαγή για τη μουσική. Εάν το διαδίκτυο εξαφανίζονταν, θα ήταν όπως ένας κόσμος χωρίς πετρέλαιο, όλα θα γκρεμίζονταν. Σε τελική ανάλυση, δεν είναι όλα άσχημα: το διαδίκτυο είναι ένας καλός τρόπος επικοινωνίας και προώθησης ενός συγκροτήματος. Παλαιότερα ήταν δύσκολο να ανακαλύψεις νέα συγκροτήματα, τώρα υπάρχουν τόσες πληροφορίες και συγκροτήματα που χάνεσαι! Δεν ξέρω εάν συμφωνείς με την άποψή μου: το διαδίκτυο είναι ο τρόπος με τον οποίο πολλά συγκροτήματα έγιναν δημοφιλή ή διάσημα. Θυμάμαι τώρα τις μικρές λίστες όποτε ήθελα να παραγγείλω CD ή κασέτες. Οι κασέτες είναι τώρα αρχαία κειμήλια και τα CD τα μόνα που υποστηρίζουν τη μουσική.

·         Αν υποθέσουμε πως γίνονταν στην Ελλάδα ένα παγανιστικό φεστιβάλ, αλλά όχι η συνηθισμένη συναυλία. Μιλάω για λιγότερο ηλεκτρισμό στα μουσικά όργανα, κάπου στην εξοχή, με πολλά βιβλία να εκθέτονται εκτός από τα CD και διάφορες προσθήκες που θα έκαναν το γεγονός κάτι παραπάνω από μια απλή συναυλία. Νομίζεις ότι οι Belenos θα μπορούσαν να παίξουν σε ένα τέτοιο φεστιβάλ;

Αυτό το είδος της απλής οργάνωσης φεστιβάλ με προσανατολισμό (σε ύφος) μεσαιωνικό ή φαντασίας είναι  ενδιαφέρον. Ήμουν στο φεστιβάλ του Βελγίου «Trolls et Légendes» στη Μονς παρόλο που το metal δεν είναι το είδος που παίζεται εκεί. Το φεστιβάλ Cernunnos γίνεται στη Γαλλία όπου οι Belenos έπαιξαν το 2010 για 900 θαυμαστές τους. Έμοιαζε με μεσαιωνική γιορτή, υπήρχαν τραπέζια με μεσαιωνικά ποτά και αναψυκτικά, άνθρωποι που φορούσαν ρούχα αυτών των εποχών, δραστηριότητες και αγώνες. Μιλώντας για μουσική, θα μπορούσατε να παρευρεθείτε σε συναυλίες με τους Arkona και τους Angantyr. Εάν ένα τέτοιο γεγονός γίνει στην Ελλάδα και είμαι τόσο εγώ όσο και οι μουσικοί μου έτοιμοι να έρθουμε και να παίξουμε, είμαι φιλοξενούμενός σας! (σ.τ.δ. ακούει κανείς διοργανωτής εκεί έξω επιτέλους???)

      Πρόσεξα πως γράφεις νέα μουσικά κομμάτια. Μπορείς να μας πεις λίγα λόγια για την δουλειά σου;

Είμαι στο τελικό στάδιο της δημιουργίας ενός νέου άλμπουμ, ναι. Ο πιθανότερος τίτλος είναι «Kornôg» και νομίζω πως θα είναι έτοιμο για ηχογράφηση σε ένα χρόνο ή λιγότερο. Ίσως κυκλοφορήσει στις αρχές του 2013. Από την άποψη της μουσικής και του ύφους, μπορείς ακόμα να αναγνωρίσεις το στυλ μου αλλά με μια πολύ πιο αβάν-γκαρντ αίσθηση από πριν.

Ελπίζω πως μέσα από αυτήν την συνέντευξη θα γνωρίσουν το συγκρότημα περισσότεροι Έλληνες! Παρακαλώ στείλε όποιο μήνυμα θέλεις στους αναγνώστες και δώσε μας κάποιες πληροφορίες για το που θα βρούμε τα CD σου. Πίστεψέ με, είναι πολύ δύσκολο να τα εντοπίσουμε στη χώρα μου. Σε ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σου.
 
Πάνε χρόνια από την τελευταία φορά που είχα νέα από την Ελλάδα! Εάν θέλετε να αγοράσετε τις συλλογές μου, νομίζω πως η Northern Silence (στη Γερμανία) δεν έχει βρει ακόμα διανομείς. Έτσι θα πρέπει να τα παραγγείλετε στο εξωτερικό, κατευθείαν από τη Γερμανία.
Μπορείτε να βρείτε άλλες πληροφορίες για τους Belenos και το black metal αν επισκεφτείτε τους παρακάτω συνδέσμους: