Για όσους μας παραπονεθήκατε ότι διαβάζετε μόνο για ξένους καλλιτέχνες, να που δεν σας χαλάσαμε το χατίρι και ιδού το αποτέλεσμα!
Μία συνέντευξη με έναν αξιολογότατο Έλληνα μουσικό που έχει κερδίσει επάξια τον σεβασμό κάθε λάτρη της Τέχνης του Απόλλωνος και του Πανός. Ο Παντελής Παυλίδης ένας πολυπράγμων μουσικός με πραγματικά μυστηριακές συνθέσεις που ενώνει τη Μουσική Παράδοση της Ελλάδος στη διαχρονία της, αλλά και τολμά να εξερευνήσει τις Ιερές Παραδόσεις των Εθνών στις νότες της Λύρας του. Δημιουργός μεταξύ άλλων, των σχημάτων «Εύδουσιν» και «Γη και Θάλασσα»
Δεν είναι απορίας άξιον γιατί δεν έχει την αναγνώριση που του αρμόζει από τα εγχώρια Μ.Μ.Ε. Στην Ελλάδα δεν συνηθίζουν να προβάλλουν την ποιότητα παρά μόνο ότι εξυπηρετεί την μαζική αποβλάκωση των Πολιτών..Αξίζει εδώ να αναφέρουμε την πρόταση που κάνουμε σε κάθε καλλιτέχνη και αποτελεί ταυτόχρονα ένα αίτημα για τους διοργανωτές συναυλιών στην Ελλάδα. Είναι ώριμες πλέον οι συνθήκες για τη διοργάνωση ενός γεγονότος, μιας μουσικής-και όχι μόνον- συνάντησης όπου οι Ιερές Μουσικές των Εθνών μπορούν να ακουστούν σε μεγαλύτερα ακροατήρια δίχως το φόβο μιας οικονομικής αποτυχίας από πλευράς διοργάνωσης. Σπεύσατε λοιπόν. Εμείς θα στηρίξουμε σε κάθε περίπτωση!
Με αφορμή λοιπόν την εμφάνιση του Παντελή Παυλίδη και των μουσικών του σχήματος «Γη και Θάλασσα» στην Αθήνα, ας δούμε τι μας είπε ο αγαπητός μουσικός!
Μία συνέντευξη με έναν αξιολογότατο Έλληνα μουσικό που έχει κερδίσει επάξια τον σεβασμό κάθε λάτρη της Τέχνης του Απόλλωνος και του Πανός. Ο Παντελής Παυλίδης ένας πολυπράγμων μουσικός με πραγματικά μυστηριακές συνθέσεις που ενώνει τη Μουσική Παράδοση της Ελλάδος στη διαχρονία της, αλλά και τολμά να εξερευνήσει τις Ιερές Παραδόσεις των Εθνών στις νότες της Λύρας του. Δημιουργός μεταξύ άλλων, των σχημάτων «Εύδουσιν» και «Γη και Θάλασσα»
Δεν είναι απορίας άξιον γιατί δεν έχει την αναγνώριση που του αρμόζει από τα εγχώρια Μ.Μ.Ε. Στην Ελλάδα δεν συνηθίζουν να προβάλλουν την ποιότητα παρά μόνο ότι εξυπηρετεί την μαζική αποβλάκωση των Πολιτών..Αξίζει εδώ να αναφέρουμε την πρόταση που κάνουμε σε κάθε καλλιτέχνη και αποτελεί ταυτόχρονα ένα αίτημα για τους διοργανωτές συναυλιών στην Ελλάδα. Είναι ώριμες πλέον οι συνθήκες για τη διοργάνωση ενός γεγονότος, μιας μουσικής-και όχι μόνον- συνάντησης όπου οι Ιερές Μουσικές των Εθνών μπορούν να ακουστούν σε μεγαλύτερα ακροατήρια δίχως το φόβο μιας οικονομικής αποτυχίας από πλευράς διοργάνωσης. Σπεύσατε λοιπόν. Εμείς θα στηρίξουμε σε κάθε περίπτωση!
Με αφορμή λοιπόν την εμφάνιση του Παντελή Παυλίδη και των μουσικών του σχήματος «Γη και Θάλασσα» στην Αθήνα, ας δούμε τι μας είπε ο αγαπητός μουσικός!
01. Κύριε Παυλίδη, αν και ιδιαίτερα γνωστός στους κύκλους των Φιλόμουσων, εν τούτοις για όσους πρώτη φορά σας γνωρίζουν εσάς και το έργο σας, ας ξεκινήσουμε με λίγα λόγια για εσάς, την έως τώρα πορεία σας, και το σχήμα Ευδούσιν.
Η πορεία μου ξεκίνησε με την ποντιακή λύρα, μετά με την αιγαιοπελαγίτικη και αργότερα με την αρχαία λύρα που την έφτιαξα μάλιστα και εγώ ο ίδιος.
Μέχρι το 2005 το σχήμα ΕΥΔΟΥΣΙΝ αποτελείτο από 10 με 12 μουσικούς και 6 χορευτές αλλά τώρα άλλαξαν οι καιροί παίζουμε το πολύ 5 μουσικοί.
02. Άριστος γνώστης της Λύρας, εργάζεστε πάνω σε αυτήν -αλλά και σε άλλα παραδοσιακά όργανα- με έναν πολύ ιδιαίτερο τρόπο. Τι θέση νομίζετε ότι καταλαμβάνουν τέτοιοι ήχοι και ανάλογο ύφος μουσικής στην καρδιά των ακροατών? Δεδομένης μάλιστα της τεχνολογίας που έχει ψηφιοποιήσει σε υπερθετικό βαθμό τον ήχο και τα μουσικά όργανα.Η πορεία μου ξεκίνησε με την ποντιακή λύρα, μετά με την αιγαιοπελαγίτικη και αργότερα με την αρχαία λύρα που την έφτιαξα μάλιστα και εγώ ο ίδιος.
Μέχρι το 2005 το σχήμα ΕΥΔΟΥΣΙΝ αποτελείτο από 10 με 12 μουσικούς και 6 χορευτές αλλά τώρα άλλαξαν οι καιροί παίζουμε το πολύ 5 μουσικοί.
Η λύρα είναι ένα όργανο με όλες τις δυνατότητες ενός σολιστικού οργάνου!
Παρ ότι είμαι αυτοδίδακτος μουσικός και συνθέτης έχω ίσως ένα ιδιαίτερο ύφος στο παίξιμο μου το οποίο κατά τη γνώμη μου είναι απλό αλλά εκστατικό και ο στόχος είναι να υπάρχει συνδιαλλαγή με το κοινό ώστε να συμμετέχουν όλοι σε μια κατάσταση μύησης με θεραπευτικό για την ψυχή αποτέλεσμα Εν τέλει το χρειάζονται όλοι οι άνθρωποι, αν πάρουμε υπόψη τα μουσικά δρώμενα όλων των λαών που λειτουργούσαν και λειτουργούν σε πολλά μέρη μέχρι τις μέρες μας, ο σκοπός ήταν ο ίδιος (θεραπευτικός) διότι μέσω αυτού οι άνθρωποι στις μικρές κοινωνίες εκφράζονταν και μυούνταν φτάνοντας ουσιαστικά στο Θείο.
Στη Ρωμαϊκή Αγορά Αθηνών προέκυψε η συναυλία μετά από πρόταση που κατέθεσα στον πολιτιστικό οργανισμό του δήμου Αθηναίων. Οι διοργανωτές ενθουσιάστηκαν και πρότειναν την επανάληψή της και μάλιστα αυτή τη φορά με ιδιαίτερη διαφήμιση με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλη προσέλευση κοινού.
04. Έχετε μελοποιήσει μεταξύ άλλων και Ορφικούς Ύμνους. Πόση σημασία έχει η Εθνική μας Παράδοση (η Αρχαία Ελληνική) στο έργο σας? Πιστεύετε ότι είναι ζωντανή η Ισχύς των ύμνων αυτών?
Έχω μελοποιήσει τον Ορφικό ύμνο προς Απόλλωνα το Θεό του Φωτός και της μουσικής και τον Ορφικό ύμνο προς Βάκχο, (τον Ιερέα του Διονύσου), ποίηση από Αλκαίο Αλκμάνο, Σαπφώ και από άλλους αγνώστους ποιητές, με μια προσωπική μουσική άποψη, επηρεασμένη από τις αρχέτυπες μουσικές του λαού μας πχ. δρόμους και τρόπους από Πόντο, Αιγαίο, Μ.Ασία, Ηπειρο, Θράκη και Κύπρο.
Η Αρχαία Λυρική ποίηση είναι η συγκίνηση της ψυχής και ανήκει σε όλους τους λαούς. Μελοποίησα αρκετούς στίχους ώστε να γίνουν και γνωστοί στο ευρύ κοινό.
Η αρχαία γλώσσα πιστεύω πως έχει εσωτερικούς κραδασμούς και κωδικούς.
05. Πως επιλέξατε το μονοπάτι του μουσικού και του καλλιτέχνη? Ποιες ήταν οι επιρροές σας, τα ακούσματά σας? Αισθάνεστε ότι έχετε κάποιο μήνυμα να περάσετε στο κοινό?
Η μουσική και οι τέχνες γενικότερα με ελκύουν από μικρό παιδί. Όταν ήμουν νεαρός η μουσική που άκουγα ήταν της εποχής μου αλλά μετά τα 25 μου χρόνια, οι επιλογές μου στα ακούσματά μου ήταν οι αρχέτυπες μουσικές των λαών, αλλά κυρίως της χώρας μας.
Στις προηγούμενες γενεές, οι άνθρωποι ζούσαν σε μικρές κοινωνίες, η κάθε κοινωνία λοιπόν είχε 2 ή 3 σκοπούς τους οποίους είχαν κληρονομήσει από τους προγόνους τους και σε κάθε συνεστίαση, χαράς ή λύπης, επικοινωνούσαν μέσω αυτών των σκοπών, φτάνοντας σε μια κατάσταση η οποία τους οδηγούσε σε μια εσωτερική εξέλιξη.
Τα μηνύματα που θέλω να περάσω στο κοινό είναι πολλά, αλλά το ποιο ουσιαστικό είναι η μέθεξη και η προσπάθεια συνεργασίας του κοινού με το διαδραματισμό της μουσικής ώστε να γίνεται κάτι ουσιαστικό, όπως αναφέρομαι παραπάνω.
06. Έχουν υπάρξει προτάσεις για συνεργασία με άλλους καλλιτέχνες σε διεθνές επίπεδο? Πως υποδέχονται την μουσική σας στο εξωτερικό?
Και μιας και αναφέρθηκε, πως θα σας φαινόταν η ιδέα μιας σύμπραξης καλλιτεχνών για την διενέργεια ενός Παραδοσιακού Φεστιβάλ στη χώρα μας? Θα θέλατε να συμμετάσχετε σε κάτι τέτοιο?
24 .02.07 Διακρίθηκα με το έργο «ΗΛΙΟΣ» στο EARTH Festival Laikipia στην Κένυα της Αφρικής, αρχαία Ελληνική λυρική ποίηση, ποίηση Ινδουιστικών χορικών, με την Ινδή χορεύτρια Preetika Hirani από Ινδία, ποίηση Saburu, με τον Gabrielo Odhiambo Odyor από Κένυα, & φωνητικά Μογγολίας με τον Νέο Zηλανδό Hayden και χόρεψε, το 8μελες χορευτικό Sarakasi Trast από το Ναϊρόμπι τον χορό Πυρρίχιο. Πήρε της καλύτερες εντυπώσεις και έκλεισε το φεστιβάλ με το έργο«ΗΛΙΟΣ»
Έχω συνεργαστεί με μουσικούς και χορευτές στο εξωτερικό. Η αλήθεια είναι ότι οι ξένοι, εκτιμούν τη χώρα μας και την κουλτούρα μας περισσότερο από ότι εμείς.
Θα ήταν πολύ σημαντικό η ιδέα μιας σύμπραξης καλλιτεχνών για την διενέργεια ενός Φεστιβάλ στη χώρα μας με Ιερές μουσικές από όλο τον κόσμο και την φιλοξενία σε ένα χώρο όπου θα μπορούν να συνεργαστούν και να αποδώσουν, και σίγουρα θα ήθελα να συμμετέχω.
07. Πιστεύετε ότι η Παιδεία στη χώρα μας, ευνοεί και προσφέρει τη δυνατότητα στους νέους να ανακαλύψουν την Παραδοσιακή μουσική ή και γενικότερα να έλθουν σε γόνιμη επαφή με τις ρίζες τους?
Δυστυχώς είναι λίγοι οι πολιτικοί και οι εκπαιδευτές που φαίνεται να τους ενδιαφέρει η ποιοτική εξέλιξη της μουσικής αυτού του τόπου και ενώ όλοι οι εξελιγμένοι λαοί ακολούθησαν τον τρόπο της αρχαίας Ελληνικής παιδείας, οι Έλληνες, την εξολοθρεύσανε, καταργώντας την, φέρνοντας ξένα πρότυπα. Καταργώντας λοιπόν τις ρίζες δηλαδή τις μνήμες των προγόνων πάνω σε ποια βάση θα εξελιχθούμε?
08. Η προσωπική μου γνώμη είναι ότι έχετε δοκιμάσει, με μεγάλη επιτυχία μάλιστα, να συνεχίσετε κατά κάποιο τρόπο την εξέλιξη στη Μουσική της Παράδοσης ,αποδεικνύοντας ότι καθόλου μα καθόλου δεν είναι ταμπού το να δοκιμάζει κανείς κάτι τέτοιο. Σε τι θα διαφωνούσατε από τα παραπάνω, ή πως αλλιώς θα θέλατε να διατυπώσετε αυτό το σκεπτικό?
Με μια προσωπική άποψη, μελοποίησα Ορφικούς ύμνους και αρχαία λυρική ποίηση με αρχέτυπους τρόπους και ρυθμούς της Ελληνικής μουσικής και της Βυζαντινής ψαλτικής τέχνης. Πιστεύω ότι συμβάλω στην εξέλιξη της μουσικής μας.
09. Είναι η Τέχνη της Μουσικής για εσάς μια Μυστηριακή εμπειρία? Τι σκέφτεστε για την εμπορευματοποίησή της στη σύγχρονη πραγματικότητα με τη μαζική παραγωγή φθηνού τύπου μουσικής?
Μέσα από την μουσική ξεφεύγουμε από την τρέλα της λογικής και πιστεύω ότι πλησιάζουμε το Θείο.
Η λέξη μουσική προέρχεται από τις Μούσες (τις τέχνες) και την μητέρα τους την Μνημοσύνη. Αυτό από μόνο του εμπεριέχει τις μνήμες των Προγόνων, τις μυστηριακές τελετές, την έμπνευση, την δημιουργία και το πάθος.
10. Με ποιον τρόπο θα μπορούσε κάποιος που ενδιαφέρεται να αποκτήσει τη δουλειά σας, μιας και στα γνωστά δισκοπωλεία είναι μάλλον δύσκολο έως τώρα τουλάχιστον?
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου