Παρασκευή, 29 Απριλίου 2011

Falkenbach, μια σπάνια συνέντευξη με τον Vratyas Vakyas για το περιοδικό "Ιδεών Άντρον"




Ο Vratyas Vakyas έχει δημιουργήσει έναν μύθο πίσω από τους Falkenbach με την μυστικότητα και το ταλέντο που τον διακατέχει. Θα προσπαθήσουμε να μπούμε έστω και λίγο στα άδυτα αυτής της μπάντας προσπαθώντας να ανακαλύψουμε νέες πτυχές του ανθρώπου αυτού.



Αγαπητέ Vratyas Vakyas σε ευχαριστούμε που μας δίνεις την χαρά να έχουμε αυτήν την συζήτηση μαζί σου.
Η Συνέντευξη ξεκινά με μία συνηθισμένη ερώτηση,

1) Σε παρακαλούμε, πες μας συνοπτικά την ιστορία για τους Falkenbach για αυτούς που δεν σε ξέρουν ακόμη!

Η πρώτη ηχογράφηση (στο σπίτι) έγινε το 1989, αργότερα ακολούθησαν περισσότερες ηχογραφήσεις σε κασέτα(demos) . Το πρώτο άλμπουμ κυκλοφόρησε με το τίτλο“en þeir með riki fara" το 1995, "Magni Blandinn ok Megintiri","Ok Nefna Tysvar Ty", Heralding - The Fireblade" και τώρα το Tiurida" είναι όλα τα επίσημα άλμπουμ των Falkenbach που έχουν κυκλοφορήσει ως τώρα.

2) Πρόκειται να κυκλοφορήσεις ένα καινούριο δίσκο στις αρχές του «2011», πες μας μερικά πράγματα που θα πρέπει να ξέρουμε για αυτό. Τι σημαίνει Tiurida και γιατί διάλεξες αυτό το τίτλο για τη καινούρια σου δουλειά?

Το άλμπουμ λέγετε Tiurida που στα Αρχαία Γερμανικά μπορεί να μεταφραστεί με την λέξη «Glory» (Δόξα). Τα κομμάτια του άλμπουμ είναι τα εξής:


Intro ;
..Where His Ravens Fly... ;
Time Between Dog And Wolf ;

Tanfana ;

Runes Shall You Know ;
In Flames ;
Sunnavend ;
Asaland (Bonustrack) 

Όσον αφορά τους στίχους προτιμώ ο κόσμος να έχει την δική του γνώμη για αυτό.
Δεν είμαι το άτομο που λέει στους ανθρώπους τι να σκεφτούνε ή το πώς ακριβώς καταλαβαίνουν τα πράγματα. 

3) Falkenbach είναι συγκρότημα ενός ατόμου αλλά στα τελευταία άλμπουμ χρησιμοποιείς σταθερά session μέλη, ποια είναι η τωρινή σας σύνθεσή?

Για το καινούριο δίσκο είμαστε οι ίδιοι άνθρωποι που ηχογραφήσαμε και για τις δύο προηγούμενες δουλειές. Η μόνη διαφορά αυτήν την φορά είναι ο Alboin, που ηχογράφησε το μπάσο σε ένα κομμάτι.

4) Κάθε δίσκος έχει την δική του μουσική ταυτότητα, τι έχουμε να περιμένουμε από το καινούριο σου προσπάθεια?

Δύσκολο να πώ, καθώς αυτό είναι κάτι που μπορεί να αποφασίσει για τον εαυτό του. Όπως είπες κάθε δίσκος έχει μία δική του, μοναδική ταυτότητα και το ίδιο συμβαίνει για αυτόν . Κάπως μπορεί να θυμίζει το "Ok Nefna Tysvar Ty", καθώς οι ακουστικές κιθάρες παίζουν τον κυρίως λόγο, από την άλλη μπορεί να θυμίζει το "Heralding - The Fireblade" λόγο μερικών αρκετά ακραίων περασμάτων στα φωνητικά. Στο τέλος εμπεριέχει πολλά γνωρίσματα από Falkenbach όπου προϋπάρχουν από το παρελθόν καθώς προστίθενται και πολλά (νέα) δικά του στοιχεία.



5) Η θεματολογία των Falkenbach είναι εξ ολοκλήρου για την Παράδοση, τις αξίες της κτλ. Πιστεύεις πως το μονοπάτι της Παράδοσης είναι ένα μονοπάτι που το διαβαίνεις μόνος, ή αυτό έχει να κάνει με την κοινωνία και η ένδειξη της πορείας που έχει δοθεί?

Στους περισσότερους ανθρώπους, φαίνεται, ότι οι Παραδόσεις και η κουλτούρα, οι ρίζες, βασίζονται και βρίσκονται σε βιβλία. Ίσως και να νοιώθουν ενωμένοι και ολοκληρωμένοι σε αυτές τις απόψεις, αλλά στους περισσότερους ανθρώπους βασίζεται στο παρελθόν. Προσωπικά πιστεύω ότι τα πιστεύω και οι αξίες πρέπει να βασίζονται στο παρόν, όντας βέβαια βασισμένες στις ρίζες που μπορείς να βρεις στο παρελθόν. Στο τέλος ο κάθε ένας πρέπει να αποφασίσει για την γνώμη του, και όχι μόνο να συγκεντρωνόμαστε στο ότι έχει γραφτεί στα βιβλία. Η Παράδοση είναι σημαντική, οι Πολιτιστικές μας καταβολές επίσης, αλλά δεν νοείτε να δίνονται ως δόγμα 1000 ετών πριν ή και πολύ περισσότερο. Δεν είμαστε αυτοί που έζησαν τότε, είμαστε απόγονοι, είμαστε στο σήμερα. Το να δένεσαι στο παρελθόν σημαίνει ότι ακολουθείς ξεπερασμένες αρχές, πρέπει να ζούμε σε ότι αφορά το σήμερα.

6) Οι Παλαιές Θρησκείες βασίζονται σε συγκεκριμένες αξίες, φυσικά καμία δεν ακολουθεί κάποιο δόγμα’ κατά την γνώμη σου πιστεύεις πως οι Παλαιές Θρήσκες πρέπει να ανανεωθούν – εκσυγχρονιστούν στις πρακτικές τους? 

Σε Γενικές γραμμές ναι, πρέπει να γίνει αυτό. Δεν είναι το να αλλάξουμε τις ρίζες της πίστης φυσικά, αλλά είμαστε στο σήμερα όπως ανέφερα και νωρίτερα ήδη. Η λέξη «εκσυγχρονιστούν» είναι προβληματική περιγραφή, αλλά ζούμε στο σήμερα, είμαστε στο τώρα, και μαζί μας και τα πιστεύω μας. Είναι στο χέρι μας το να χτίσουμε έναν κόσμο για τους εαυτούς μας βασιζόμενο στο τι πιστεύουμε, στις αξίες μας, στις Παραδόσεις, και στις ρίζες μας. Από την άλλη πλευρά δεν είναι απλά το να αντιγράφεις αυτό που είναι γραμμένο στα βιβλία.

7) Οι Παλαιές Θρησκείες φαίνεται να έχουν επιστρέψει στις Ευρωπαϊκές χώρες και όχι μόνο, γιατί θεωρείς ότι γίνετε αυτό? Είναι απλά μία κίνηση στην αποτυχία του χριστιανισμού ή είναι κάτι πέρα από αυτό, που έχει να κάνει με ένα μεγάλο νέο ξεκίνημα?

Δεν είμαι πραγματικά το άτομο που θα δώσει απάντηση σε τέτοια ερώτηση, απλά γιατί δεν ακολουθώ τόσο πολύ το τι γίνετε γενικά. Ίσως, σχεδόν όπως πάντα, τέτοια πράγματα να είναι μόδα του σύγχρονου κόσμου, έρχεται γρήγορα, εξαφανίζετε γρήγορα επίσης. Η αλήθεια δεν θέλει πολλούς… οι καλύτεροι είναι οι σπάνιοι. Δεν με ενδιαφέρει αν οι άνθρωποι συναθροίζονται σε «Παγανιστικές συναρτήσεις» στα Σαββατοκύριακα τους, ζώντας μια συνήθης ζωή κατά την διάρκεια της εβδομάδας. Είναι ελεύθεροι να πράξουν όπως θέλουν, εγώ δεν νοιώθω καμία ένωση μαζί τους. 

8) Οι στίχοι σου βασίζονται σε θέματα που αφορούν τις Βόρειο-ευρωπαικές Θεότητες και Ιστορίες, ποια είναι η δική σου σύνδεση με αυτό και πώς νομίζεις ότι τα θέματά σου επηρεάζουν τον κόσμο?

Είμαι Γερμανός, αυτά είναι η βάσης της ρίζας μου, ο Πολιτισμός μου, η Παράδοση μου. Συν τις άλλης είναι μέρος της εκπαίδευσής μου. Είναι κομμάτι από την ζωή μου, κομμάτι από τον εαυτό μου, κομμάτι του κόσμου γύρω μου.
Αλήθεια δεν ξέρω, καθώς το 99% των Γερμανών σήμερα, πιθανώς δεν γνωρίζουν καθόλου για την δική τους Πολιτισμική καταβολή. Δεν γνωρίζουν «αυτούς» τους Θεούς και τις Θεές, είναι για αυτούς ξεπερασμένο. Οι άνθρωποι προφανώς γνωρίζουν περισσότερα για τον Βούδα από αυτά τα πράγματα των ημερών εκείνων.

9) Διακρίνεις κάποια σύνδεση αντιστοίχως στην Ελληνική Εθνική Παράδοση και στη Γερμανική? Πιστεύεις πως προέρχονται από την ίδια ρίζα? 

Λοιπόν, δεν είμαι ακόλουθος των ιδεών περί πανθεϊσμού και δια τούτο δεν πιστεύω ότι οι Θεοί όπως για παράδειγμα ο Όντιν και ο Ζευς στηρίζονται στους ίδιους «χαρακτήρες».
Σε κάποιες περιπτώσεις είναι έτσι, όπως και να έχει, οι Δυτικές και Βόρειες Γερμανικές Θεότητες όπως ο Βόταν - Όντιν , και ο Ντόναρ- Θωρ, όντως ταυτίζονται.
Και πέρα από αυτό υπάρχουν σύνδεσμοι μεταξύ διαφορετικών Πολιτιστικών χαρακτηριστικών και Θεών, για παράδειγμα ένας Αζτέκος Θεός περιγράφεται έχοντας λευκή επιδερμίδα, κόκκινο γένι και μπλε μάτια και αυτή η περιγραφή δεν βασίστηκε σε Ισπανικές επιρροές.
Οι Αεζίρ και οι Βάνιρ επίσης δεν είναι η ίδια φυλή. Αυτό δείχνει ότι οι Θεοί έχουν επαφές με άλλους Πολιτισμούς.
Αλλά στο τέλος θα το πω ξανά, κατά την γνώμη μου ένας Θεός δεν μπορεί να μετατραπεί σε μία πλευρά ενός μεγαλύτερου παγκόσμιου Θεού/ χαρακτήρα/αρχής. 

Ευχαριστούμε πολύ για την συνέντευξη που μας έδωσες! 




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου